Just do it!

Just do it!

tisdag 6 maj 2008

Fullständigt oviktig info...

om mig...får bli dagens hälsning..:)

Fick denna lilla frågelista av min favo Karin i villa grå...och hängde förstås på..:)

Lovar du att vara ärlig? Japp!
Du heter: Gúa (uttalas goa)
Smeknamn: Dunda..min bror som började med det när jag var tonåring betyder, lugna/pyssla..:)..innan dess var det Assa!?!
Låt just nu: alla Magnus Tingsek låtar...han är bara såååå bra!!
Om du röker: Ja...och jag hatar det!!!
Beroende av: min familj, lakrits, kaffe...och musik...
Vad tror folk om dig: ingen aning...konstig kanske!?!
Stämmer det: absolut konstig ja..:)
Vad får du oftast dina komplimanger från: min man!
Brukar du skratta för dig själv: Ja, hela tiden, skrattar och pratar för mig själv...jag är hopplös när det gäller det
Vad står det i ditt senaste inkomna SMS: förmodligen saldot på kortet. Jag är sveriges dåligaste mobilanvändare...
Vilken är din favoritmålning: De som min dotter målat...
Vart bor du: skåne
Trivs du där: mycket!
Vad har du för mobil operatör: får tänka...ja, comviq
Är du allergisk mot något: bara elakhet och utanförskap
Har du haft sex idag: Nej!
Nästa mål i ditt liv: att återfå min styrka och bara må bra!...det räcker just nu.
Hur svarar du i mobil: "Hej, det är Gúa"
Vem ringde du senast idag: Inte ringt någon...
Vad sa den du prata senast med i telefon: hej älskling, är du vaken...
Antal sömntimmar inatt: åtta...helt otroligt att jag kom i säng i tid..:)
Sov du ensam: Nej, min lille Hilmir värmde mig så gott...mannen sussade på ett hotellrum..:)
Tycker du om din pappa:Min pappa dog när jag var ett år...
Brukar du komma i tid: Alltid utom när jag ska på fest...mina närmaste vänner brukar ge mig fel tid...typ, två timmar tidigare än festen ska börja, så kommer jag möjligen i tid..:)
När mår du bra: när mina älskade mår bra!
När blev du fotad senast: i lördags..:)
Vanligaste färger på dina kläder: Svart.
Vad tycker du om fötter: spädbarnsfötter är bland det finaste jag vet!! annars inget speciellt...bra att ha..:)
Är du smart: klart att jag är...förutom rökningen förstås...åh, nej...nu börjar jag tvivla!!
Vem/Vilka saknar du just nu: Min lilla mamma som har varit så sjuk och är så långt borta från mig!...och min dotter i Göteborg...och mina underbara vänner hemma på Island och svärmor som nu åkt hem..:(...och ja, massa människor, faktiskt!...och så dem som inte finns mer...
Favorit dryck på morgonen: Kaffe...
Är du blyg: Japp!...inuti, men har lärt mig visa den andra sidan utåt, på gott och på ont!
Sysslar du med någon sport: Nej, tyvärr inte ...Men har gjort och älskar det! har tom. jobbat på ett gym..:)
Vill du hellre ha mail än brev: Mail är kul, men handskrivet brev är kuligare!
Tror du på kärleken i första ögonkastet: Absolut!
Har du spytt offentligt: Inte vad jag har minne av..;)
Vem/vilka har betytt mest i ditt liv: Oj, så svårt! Förutom min familj...så har ja några riktigt goda vänner som har haft en enorm betydelse i mitt liv!...och jag är så tacksam för dem!!
Är du nöjd med ditt liv: Ibland...
Om inte, vad vill du ändra på: jag jobbar på det...
Är du bortskämd: Absolut!!!
Tycker du denna utmaning är meningslös? Helt klart meningslös...vilket vi ibland behöver..:)

Den som vill hänga på...varsågod!!!


min påklistrade klotlampa har fått en skål att vila i...
och sovrumsgovlet har blivit vitt...*lycka*!!

Ha nu den bästa dagen!!!!
Kraaam till nästa gång....


22 kommentarer:

~~*Pennyshouse*~~ sa...

hihihihi..underbar läsning!

men du så fint golvet blev...så vill jag ha det när kidsen blivit stora...hihihihi...Lovely!

underbara bilder i tidigare inlägg!

Du är bäst!

Puss & kram
nilla

cicci sa...

Hej vännen!
Åh visst är det vackert med vitmålade golv! Fick måla mitt 5 ggr så jag är lite avskräckt ifrån att måla fler! Vilka härliga tårtor, blev helt sjukt sugen på lakrits tårtan!! Är det vanlig sockerkaks botten eller maräng?? Klarar mig utan allt godis förutom lakrits!!
Va roligt att du haft besök av inrednings trion, ser så fram emot att se ditt hus i någon tidning!!!
Kram cicci

A home far away sa...

Va kul att få läsa lite m dig!

Ha en fortsatt bra dag.

Kram från ett soligt Singapore

Lina sa...

Vilken läsning! Med ett leende på läpparna!1 Har inte kommenterat på länge, men läst!! Ja du vet hur det är!! Ha en bra dag! Stor Kram

Granne med Selma sa...

Kul läsning om dig:-)
Och som alltid: underbara bilder!
Sen vill jag säga att namnet på ditt barn - Hilmir - var bland det sötaste jag hört på länge :-)
Kram Sussie

Marie sa...

Hihi, du är inte ensam om att vara sveriges dåligaste mobilanvändare, vi två kan nog dela på den titeln!! Jag använder nästan aldrig min, har den mest så jag kan bli nådd om det skulle vara något viktigt!

Det gick jättebra i söndags, var verkligen såååå kul! Önskar bara att du hade varit med också!!!

Många kramar
Marie

n o r d i n g å r d e n sa...

Å gud så ljuvt , romantiskt och vackert du har hemma!!! Mari.

Hem och Lycka sa...

Så fint golvet blev vitmålat!

Hihi, du har fortfarande chansen att vara med i tävlingen, den går inte ut förrän 12 maj! kram

Lilla Blanka sa...

Hej min goa vän!!!
Åh vad jag har längtat efter att få läsa era härliga inlägg..5 dagar i grannlandet skapade en otrolig abstinens..så nu frossar jag i dina underbara bilder och läser och myser!!!
Jag fick också den utmaningen av Karin..jag får nog plita ner lite svar jag med, tycker det är lite läskigt och så är säkert alla totalt ointresserade av mina sanningar hihi..men dina var jättebra!
Vad roligt att det gick bra med de tre tjejernas besök..åh jag kan knappt bärja mig till bilderna kommer ut...men det brukar ju ta sååå lång tid (och tålamod är nåt jag måste jobba på)
Ljuvliga bilder på sovrummet, vad fiiint det blev när golvet blev vitt..så härligt att jag vill kasta mig över färgburken NU och måla jag med :)
Stor kram Goa!!!
Mia
Ps nej tyvärr är det inte en bild från mitt hem (på den vita urnan), det är från värlens mysigaste ställe i Danmark...Honning og Flora...du skulle varit med..åh vad du hade trivts där!!!)
Jag kunde knappt slita mig därifrån..dessutom var jag helt ensam i hela butiken (en massa rum)..så jag bara gick runt och njöt...och fotade förstås *hihi*

Bente sa...

Hei:)

Du er jammen heldig som har fått malt gulvet hvit!!!!
Det er nok et ønske jeg aldri får !
Mannen min mener at det blir for mye av det gode,som han sier....
Er syk i dag og...og hjemme fra jobb,så det betyr faktisk at jeg og mannen min er alene hjemme(han skal snart på jobb) og det å være bare oss to uten barna er sjeldent!
Jeg sitter i sofaen og koser meg med bloggingen...han i den andre sofaen med sin gitar,og synger,han skriver sanger og lager musikk....
Det er så godt å kunne sitte slik av og til,uten at noen av barna avbryter til stadighet...
Men for all del...deilig med barna rundt seg og:)

Du,ser du bor i skåne,har vært i Båstad for mange år siden..så var vi på et fabrikkutsalg for Høganes porselen...Det var så fint der,i Båstad,lang strand husker jeg...men det er 18 år siden faktisk...
oj,jeg klarer liksom ikke å skrive bare to linjer:0)hehehe....

Ha en deilig dag!

Varm klem fra Bente:)

Berglind sa...

hélt að þú værir að ljúga einni spurningunni en sá svoað tóti var ekki heima..en þú átt svo fallegt heimi púðar og myndir sem þú hefur verið að dunda við að gera sýnist mér, og takk fyrir að vera til, saknaþín og elskaþig.

inga Heiddal sa...

En gaman !!!
Það er svo gaman að fá svona til að svara...Og mega ekki ljúga heldur *fniss* hér rignir rækjum og rostungum :( heyrumst flotta mín :) Þín Inga

Fröken Glamborg sa...

Jätteroligt att läsa lite personligt!! Hoppas du mår bra & kram från mig!

Anonym sa...

Vad skönt med lite oviktig info! :)
Precis vad jag behövde nu!
Så mycket fina bilder och kika ifatt på. Du har ett helt fantastiskt mysigt hem!
kram på dig ♥

Sigga sa...

Gaman að reyna að klæmast í gegn um þennann spurningalista.

Trúir þú á ást við fyrsta augnkast ?
Hefur þú hrækt oft ?
Ert þú burtskemmd ?

Knusiknus Sigga

Karin i Villa Grå sa...

Hae og sael och gódan daginn alla andra hälsningar som jag inte kommer på just nu! :-)

Klart att du skulle ge underbara svar på frågorna i utmaningen, det visste jag! Annars hade jag ju aldrig utmanat dig!

*viskar*

Jag röker också och hatar också det. Inte mycket, men tillräckligt för att jag ska oroa ihjäl mig för lungcancer och annat elände. Jag röker i smyg, när inte barnen ser, och hoppas att de aldrig ska märka det. Men det är klart, deras oförstörda små näsor känner väl på långa vägar vad mamma har gjort :-( Det sorgliga är att jag hållit upp i massor av år, när jag väntat barn och ammat. Sedan har jag trillat dit igen, för att jag vill ha min "napp"... *skäms*

Bless á medans og allt i lagi (nej, jag minns verkligen inte mycket alls av ditt underbara språk)

Kram!

Karin

ängeln i vitt sa...

Jättekul läsning..Golvet blev kanonfint...vill oxå ha ett vitt golv.... söt liten lampa. Allt är föresten fin hemma hos dig/ er.

Ha det gott
Kram Carina

My Lovely Things sa...

hej vännen!!

härlig roligt läsning..kul att få veta lite mer om dig..

underbara bilder som vanligt..så vackert vitt golv..
kram anna

VINTAGELINE sa...

Hei
Så nydelig soveromsgulvet ditt ble. Vakre puter mmm...

Klem Line

Kerstin sa...

Heisan,
For en herlig blog. Masse fine bilder og masse gode ord. Her var det virkelig inspirasjon å hente. Håper det erOK at jeg linker til siden din?
Kerstin

Vintage sa...

Du har det så fint så att jag blir helt sjuk,precis min stil! Kram Susanne

Unknown sa...

Ja du gumman nu känner vi dig ännu lite mer.
Roligt att läsa men tråkigt att svara på...
Så fint det blev med vitt golv i sovrummet.
Jag har vitt golv på landet och håller på med övertalning av mannen att vi även skall måla vitt här hemma. Trägen vinner.
Njut av solen och hämta massor av nya krafter.
Längtar efter dig
Kramisar Jeanette