Just do it!

Just do it!

söndag 1 juni 2008

Diverse...

Hej mina raraste vänner!
Oh, vilken mysig helg jag har haft!
Den började i fredags då jag åkte med min vän
Simone´s mor
...

hit... för att lyssna på och förtrollas av...
Köbenhavns drengekor
!
...Kören, som grundades 1924, är en av Skandinaviens äldsta och mest traditionsbundna. Sångutbildningen vid Sankt Annæs Gymnasium ligger på en hög konstnärlig nivå och Københavns Drengekor har fått särskild uppskattning för sin tolkning av renässans- och barockmästares verk. De har en omfattande konsertverksamhet inte minst i Danmark, men också i stora delar av världen i övrigt.
Deras hemmascen är domkyrkan i Köpenhamn, Vor Frue Kirke. Där de håller fredagskonserter och framträder vid högmässor och aftonböner.

Vilken kväll!! Det var magnifikt magiskt.. att höra fyrtio stämmor i denna vackra kyrka!!!
Jag blundade och befann mig genast dansande på en äng och de sjöng endast för mig..."thi,hi"
Så när jag öppnade ögonen var det svårt att bestämma plats och rum...men jag kände mig läkt på något vis och så full av tillit..:)
Svår beskrivet, så underbart var det!
Ja, det var verkligen en timme som jag varmt kan rekommendera!
Vi avslutade sen...här
...med ett glas rött och gott tilltugg, innan det var dags för Sverige igen.
Det är verkligen något speciellt med Köpenhavn en varm försommarkväll...eller hur?

Vad som jag sen har gjort, kan jag berätta en annan dag...bilderna får visa en del av det..:)
Mitt alldeles nästan klara nya krypin...det kommer att bli sååå bra..:)

Japp...that´s all for now folks..:)
Tack för alla hälsningar...jag är så glad i hjärtat när jag har läst dem!
Ni är underbara!!!
Vi ses snart igen och ni må ha en måttlig måndag..;)
Veckan största kram
till dig...från mig....

32 kommentarer:

H ennA sa...

Så fiiiint!*stum av beundran* Du har verkligen öga för allt som är vackert och du lyckas med att sammanväva detaljerna till en helhet! Underbart!

Kram på sig Goaste quinnan!

/ Anne

My Lovely Things sa...

Åh vad härligt det låter..att lyssna på en sån underbar kör med så många stämmor..den musikstilen skulle jag gärna lyssna på med..

underbara bilder från ditt hem..så fin fönsterväggen blir..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Men åh så underbart vackert!! Jag är också stum :)
Vad mysigt det verkar ha varit i Danmark :)
Ha en bra kväll!

Färjtorp sa...

Vilken mysig helg det lät som!
Och vilka vackra bilder... vitt vitt vitt =)

Kram Johanna

inga Heiddal sa...

Ég veit ekki hvað snýr orðið upp eða niður á þessu húsi sem þú býrð í og get þess vegna ekki beðið lengur með að staðsetja hlutina... get allavega ekki staðsett þetta herbergi og þennan glugga sem virðist vera inn á milli einhverra herbergja... am i wright?? 4 dagar :=) kv INGA

Sigga sa...

já ég er sammála Ingu með það að ég er ekki að fatta hvaðan úr húsinu þessar myndir eru. Kannast bara ekkert við þetta. Það endar með að maður þarf að koma og sjá.

Luv ya Siggs

Granne med Selma sa...

Det blev så fiiiiint!!!! Det är som ett reportage taget direkt från Lantliv! Man kan inte se sig mätt på fönsterväggar, eller hur? Jag går gärna en extra gång uppför trappan för att få se min egen:-)

Det låter som om trippen till Danmark var precis vad du behövde nu.
Kram från mig
/Sussie

Anonym sa...

ÅÅh, jag säger bara ååh, så vackert!!!

me and alice sa...

Hej Goaste Goa!
Visst är Köpenhamn underbart! Kan föreställa mig att det känns mäktigt att lyssna på en sån duktig kör i den fina domkyrkan!
Vilket fantastiskt fint rum du gjort!!! Underbara färger!! Ja, allt är så fint sammansatt som om det alltid varit där!!!
Kul att du vill vara med i vår tävling!
Ha det så gott!
kram Susanne

Gårdsromantik sa...

Vilket ljuvligt krypin!

Tänk att ha så nära till Köpenhamn - lät som en underbar kväll.

Kram Maud

Bente sa...

Hei Goa:)

Det høres herlig ut:)Ingenting er som musikalske opplevelser....

Jeg og min eldste datter,min søster og hennes datter,reiser snart til London,vi skal være der i fem dager,har aldri vært der før,men da skal vi gå på musicaler,og jeg gleder meg veldig!!!

Elsker virkelig hjemmet ditt!Du er helt utrplig flink å få det til!:)

Ha en skjønn uke:)klem fra Bente:)

Anonym sa...

Åh jag blir så betagen av dina bilder o alla dina hörnor o kryp in......
De ger ro för själen.....

Jag skulle nog behöva en egen frigga där jag kan fixa sånt.....

Kram till dig

Lena

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Jag ser nog att det hänger en Loppebo skylt på sniskan där i krypinnet !!!
Underbara Güa hur gör du ??? Det vackra rinner som honung ur dina händer ,och jag står stum av beundran , men jag kan tänka mig att det oxå står en liten? händig man i bakgrunden !!!???!!!
Jag som borde kräla runt i köksskåp och packa tuppewareburkar i parti och minut , sitter som nitad och bergtagen av ditt eller var det mitt krypin .
Va läckert med gosskören , älskar körer när det är bra !!
Tar mig själv i nackskinnet och sliter mig härifrån , hör packlådorna viskar mitt namn .....
Måttliga måndags kramar då ;-)
Pottan

lottens vita och gröna sa...

hallå min goa skånska islänning! låter som lisa för själen, med korgossstämmor! förstår hur du blundade och njöt!så härligt att bara kunna ta en tripp till den glada staden, mmmmmmm!du ditt fönster får mig i trans, vilkn stämning, et är såååååå vackert ditt krypin, är det ditt alldeles egna, ohhhhhhhhh!mitt fönter är iaf tvättat, hoppas få det på plats dag eller i morrn, är i valet eller kvalet om det ska målas, gör nog det, så har det sett ut i min dröm ju, hihi! fönsteväggar har jag nu fått mersmakp, hm undrar om jag kan ha fler, hihi! varmkram i värmen lotten

vosgesparis sa...

heya Are those very white pictures at your place.. wow I really like them It it so beautiful these windows between the roonm and the corridors I see in the scandinavian houses Love it!!

inga Heiddal sa...

NEJ MEN GÚA!!!!!
Til hamingju með Hlífina þína og að sjálfsögðu komst hún inn eins talanted sem hún er.... Hlakk til að sjá ykkur kv INGA

Unknown sa...

ÅÅÅååhhh wow! Jag tappar alla ord, såååvackert! Du får gärna komma hem till mig och svicsha om, är så hemmablind, ler!
Kram Petra
www.metrobloggen.se/romantiskahem

Marie sa...

Kan tänka mig att det var förtrollande att lyssna på så vacker körsång i den fina kyrkan! Härligt!
Dina bilder är som hämtade ur någon vacker inredningstidning, de är helt ljuvliga! Det blev såååå fint med fönsterväggen! Man vill bara se mer!!!!

Ha en alldeles underbar tisdag!
Kramar Marie

Inspiration i vitt sa...

Jag förstår att det måste ha varit häftigt.Allting blir ju väldigt maffigt i kyrkor.
Fönster bilderna som du visar är bland det vackraste,snyggaste och ljuvligaste jag sett,hur kom du på att du skulle ha det så.
Måste tillbaks och titta igen, (kanske försöka tänka ut nåt ställe hos mig som det skulle passa på)

Om du vill titta in till mig så har jag något till dig.
Ha en underbar dag Kram/Ingela B

Landstil sa...

Heia.. Det ligger en utfordring til deg hos oss..
klem

Krusidull sa...

KRAM till dig med. Man tackar för det fina du alltid ger en via in sida.
Ha en underbar dag.
Kram
Krusidull

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Hej lilla goa Goa!

Näe nu tror jag att jag svimmar...du är ju helt fantastisk till att få till det....Finns bara en som du och det du!!!Så fint du gjort det.....blir alldeles till mig..vill oxå ha!!!

Å så en tripp till Köpenhamn oxå gör ju inte saken sämre.
BUTIK GOA !!!!!!!!!!!
JJJJJJAAAAAAAAAAAAA!!!!
en toppen ide...kommer när portarna slår upp...*LER*

Soliga kramar till dig min vän!
Nilla

Sallys hus sa...

Oj oj...vad du haft det härligt!!!
Danser, sång ängar och rödvin...;)
kan väl inte bli bättre??

Så enormt fint det blir......himmel vad det går undan!!!
Vi ska förhoppningsvis börja spika panel i tv-rummet idag.....så får jag snart också börja måla vitt....:)

Ha en härlig dag i solen!
Kram gumman!
Katarina

Anonym sa...

oj oj vad härligt det låter! En sådan tripp hade jag mer än gärna gjort nu.. lite sång och rödvin låter som något för mig! haha
Käre värld vad vackert du har fått det, rena drömmen ser det ut som!!
kram på dig ♥

Lina sa...

Åh så underbart det låter! Och vilket underbart somamrrum!!

Lilla Blanka sa...

Hej Goa!

Åhhhhh..nää, jag får inte fram ett ord..ditt krypin där, men fönsterväggen..är helt underbart!

Kan jag få flytta in dit :)?

Det är precis sånt som jag bara älsakr, vita gamla fönster, romantiska tyger, vitmålat trä...sååå fint!

Helgen i Köpenhamn verkar också så mysig! Det är verkligen en härlig stad på sommaren!

Kram & ha det så jättejättefint!
Mia
Ps mailar dig

Lilla Blanka sa...

Hej vännen!

Var bara tvungen att titta in igen, denna gången med maken i släptåg hihi :)

Han tyckte det var otroligt fint och så sa han att du tar jättefina bilder oxå :)

Kraaaam
Mia

Mjuka sa...

Åh dina bilder gör mig helt sjuk!!
kramar Malin

Hanna i Det stora grå huset sa...

Jisses vilken härlig blogg du har! Här har jag aldrig varit förut. Dina bilder är oerhört vackra ska du veta. *imponerad*

Ha det så gott!
Kram Hanna

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Oj vilket ljus i dina bilder va vackert..
Kram linda

Unknown sa...

Vännen,

Är salig över det jag sett så här långt av ditt krypin.
Du måste ha något islänskt magiskt i dina händer och sinne.
Tänk att få till det så vackert.
Ditt hem ligger i samma division som Lenas på Lustfyllt. Har precis varit där så jag vet.

Man skulle bara vilja vara en liten mus som kom besök och slog till ro i denna harmoni.

Gläder mig att så många tycker som jag och att de skriver så vackra värmande ord till dig.
Du värd varenda ett av dom.

Ha den skönaste av dagar
Kramisar Jeanette

Hem och Lycka sa...

Såå, otroligt snyggt!! Skåpet är bland det vackraste jag sett med kransarna på.. kram!