Just do it!

Just do it!

söndag 22 februari 2009

Söndags filosofi...

Hej på er mina goda!

Hoppas helgen varit skön och att ni hunnit med det ni skulle..:)

Visst är det lite så, att man alltid ska hinna med massa saker.
Fast hur skulle det annars vara? Jag menar, speciellt för oss kvinnor.
Vi ska vara bra på det mesta, så är det bara. Det förväntas av oss, även när vi försöker trotsa det.
Och till och med, när vi tycker inte alls att det är så, utan att vi själva väljer. Är det bara en inbillning. Vardagen bjuder inte på sådan lyx.
Överallt är det massa måsten och livet rullar på, oftast i en sån fart, att man inte hinner tänka efter. Vi ska alltid vara snäppet vassare, snäppet klokare och snäppet duktigare.
Men för vem?!...är en fråga som bott i mitt huvud länge.
I mitt fall har det för det mesta handlat om att vara andra till lags, alldeles för mycket. Att bli godkänd! Och inte bara det, utan helst med MVG i alla livets ämnen...helt sjukt!
Och jag har verkligen alldeles för många livsmoment där jag gått emot egna känslor och förnuft, bara för att behaga nån annan! För att under tiden, långsamt ätas upp inifrån. Av nåt som inte alls är värt mitt inre.
Men jag är inte beredd att fortsätta med det, utan försöker välja mina tankar och handlingar utifrån det som gör mig gott. Fast det är svårt och emellanåt smärtsamt, så blir livet så mycket mycket roligare och framför allt meningsfullare.

Hoppas du också gör det!

För att, det finns ingen segrare i leken duktigast, klokast, vassast.
Det som händer är, att du sviker i din kärlek till den enda av betydelse i denna fråga...dig själv

Bara några bilder till er, men desto Större Kram...
och önskan om en ny ljuv vecka med massor av varma stunder
med egenkärlek..:)


och så min lilla Doris...
Hon ler inte så ofta denna lilla donna,
men hon är trogen som en liten hund.
Följer med oss på promenader och till affären,
där hon sitter utanför och väntar, tills vi är klara.
I övrigt, gör hon precis det som passar henne, utan nån som
helst tanke på om det behagar nån annan.
Visst är det en befriande egenskap..:)

Tack för alla era varma hälsningar och önskar alla
nya besökare hjärtligt välkomna hit till min lilla lakritsvärld..:)

Ni är bäst...