Just do it!

Just do it!

onsdag 26 augusti 2009

Tankens kraft...


Hej mina vänner!

Just nu så är jag så peppad. Peppad på livet och har så mycket idéer att jag behöver skriva.
Jag blev frälst när jag läste boken Rensa i Röran av Karen Kingston. Jisses tjejer, om ni inte har läst den, gör det! Jag började i gårkväll och kunde inte somna förrän jag hade läst klart. Det var så himla konstigt att läsa om det som jag så starkt tror på. Just detta med helheten av oss och våra liv. Hur vi speglar våra tankar, så starkt att de blir våra liv. Och nu ,när jag ännu en gång blir påmind om det, så är det så självklart!
Och vilken rening jag har genomgått idag. Det känns helande. Så mycket jag har slängt, så mycket jag har rensat! Fantastiskt!
Och i mitten av allting så kände jag, ja men....jag vill blogga. Jag tycker att det är roligt! Varför sluta då?!? Precis som att all skit jag slängde, gav plats till massor av nytändning, märkligt! Så på den vägen är det. Jag hoppas ni inte tycker att jag är helknäpp!...fast..lite knäpp är jag ju allt och velig, men framför allt spontan..:)...med ett enormt behov av att vädra mina tankar i stunden.
Så det mina kära, bjuder jag på!
Och som om inte det vore nog så hittar jag mina Insiktskort mitt i röran i en av mina lådor. Dessa kort fick jag av en underbar handledare, då jag läste till tandsköterska. De låg alltid framme i vårt fikarum och varje dag jag kom till jobbet, så drog jag ett kort, som fick bli min dagens tanke, min visdom, min insikt.
Och nu så ska jag fortsätta med det, och dela med mig här inne emellanåt. Tror ju självklart på att det är av en anledning dessa gav sig till känna precis just nu...:)

Här kommer dagens insikt, dragen mitt i rensningens virvlande...
Tankens kraft
"Jag och ingen annan än jag själv är ansvarig för all den energi som mina tankar igångsätter inom och utanför mig själv och andra. Allt som sker är ett resultat av tankens oerhörda kraft. Allt som händer mig personligen är en direkt följd av mina positiva eller negativa tankar. Jag är nu villig att i fortsättningen noggrant välja rena tankar och leva efter dem i högsta respekt för skapelsen, mig själv och andra människor"

Puss o kram och massa, massa kärlek till er alla underbara..!