Just do it!

Just do it!

lördag 5 september 2009

Inget varar för evigt...

Mina kära, kära bloggvänner!
Vad gör mig förunnad alla era besök och all er uppmuntran?

Jag är så lycklig och tacksam. Och hoppas så innerligt att ni vet det.
..


Har du lagt märke till din sons fötter nyligen
såg du blåmärket på den vänstra foten
I helgen så fick han med den högre träff.
Vilket jubel och vilka hurrarop från hjärtat
från små pojkar som fick publiken att rycka.

Hoppas för din skull att du hann dela denna lycka.
Har du hört din dotters docka tala
Dockan har barn och ganska svår pappa
Behöver köpa kläder och hälsa på en kompis
göra sig i ordning och ut på en promis
Och dockan använder dina fina fraser och ord

Hoppas för din skull att du hinner lyssna vid ditt bord
Varje vecka är det barn som segrar
i en värld som är ännu bara ljuv och god
Och deras leenden är guds gåva till dig
Njut av den solen så länge den skiner

Innan du vet, är det tystnaden som i hemmet ditt viner
En urdålig översättning av en isländsk sångtext blir min lördagshälsning till er alla.
Hoppas jag har fått med innebörden i alla fall.

Ta tillfället i akt och njut i stunden, ty...
-inget varar för evigt-

LYCKA TILL


Massor av stora varma kramar till er alla...


34 kommentarer:

Rummet för välbefinnande sa...

Oj, det tar fullkomligt andan ur mig det här......
Stora ord och fantastiska bilder.
Gúa, du är en gåva som bemästrar ord och kan förmedla känslor på de mest otroliga sätt.
Du anar inte så mycket du skänker mig och jag hittar många gånger styrka här inne hos dig när jag känner mig trött och utan energi.

Tack för dagens inlägg.
Det ska jag bära med mig i hjärtat!
Stor kram till dig!
Mia

Therese sa...

Vackra ord!
En liten fråga. =) Vad har du för kamera? =D

Trevlig helg!

pysseltanten sa...

Såå vackra ord...o så sanna...
Visst gäller det att vara här och nu...
Ta vara på stunden...
Ha en fin kväll...
Kraamizar Git

Bitte sa...

Vilken vacker text! Budskapet gick fram :-). Bilderna var vackra till den!

Kram
Beatrice

mysiga heestrand sa...

En sådan fin sångtext. Du förmedlar verkligen känslan i texten med vackra bilder.
Ha en fortsatt skön helg
Kram Marita i Heestrand

Anonym sa...

Poesi, ljuvlig sådan!

Agneta

Anci sa...

Först av allt, en bamsekram tillbaka till dig !
Dina ord och bilder behövs. De gör oss förhoppningsvis ödmjuka och tacksamma för livets under :)

Ha det skönt i helgen !

Kram
Anci

Petra sa...

Det här knockade mig totalt. Vad fint i rwxt och bild.

Anonym sa...

Oj så vackert.....

Vilken underbar sång jag kan tänka mig att melodien är lika vacker.

Jag önskar också dig en underbar lördag som jag ska ta tillvara och njuta av.

Kram annica

Unknown sa...

Så ljuvligt vackert!

Nu tjatar jag på dig igen.....
Du bara måste försöka att skriva en bok och få den publicerad.

kan garantera dig att det kommer att bli en best säljare.......

Du kan konsten att göra orden till en ljuv musik.......
Bara älskar att läsa dina vackra ord......

Vi ses!

Kramisar Jeanette

Noamaja sa...

Vackra bilder, vackra ord!

Tack!

Kram
A

Camillas Romantiske hjem sa...

Nydelige ord, virkelig til ettertanke. Du har en skjønn blogg, alltid herlig å drømme seg litt bort her inne:-) Ønsker deg en fin helg!

Camilla

LOPPISLIV sa...

Så vackert Gua, tänkvärda ord och vackra bilder, en ren njuting som vanligt här på din sida. Och så fint det blev när du ändrade om i köket, men så blir allt du rör vid helt picture perfect. Ljuvliga bilder. Lördagskramar till dig från mig /Paula

rosenskära sa...

Hej raring, såhär på kvällskvisten, nu mår jag som finast, efter en mustig höstig köttgryta, gott vin och färska fikon och ost, mmmmmm....

Förra veckan var jag och klippte mig hos en annan isländska och det blev mycket Islandsprat, vad mycket man inte vet, men dina bilder talar sitt eget språk!

Jag vill be om en sak: din text blir oläslig för mig, som om att bokstäverna lägger sig på varandra, när du använder kursiv text, kan du ändra det på något sätt, vill ju inte missa ett ord!

Ha en riktigt mysig kväll i höstrusket!

Lena

Tulipa sa...

Dessa rader gjorde intryck på mig, fick en liten tår där i ögonvrån. Kändes så fint att läsa.

Och du Kära Gúa, du är en människa med en sådan gåva att förmedla och skriva och skapa så du tar andan ur en!

Tack snälla du för att du är du!

Stor kram Mariette

Anonym sa...

Oj, inte utan att man får sig en tankeställare....
ps. kul att du är tillbaka, saknat dina inlägg
kramar Nettan

Änglarnas hus sa...

Tack för fina ord!!
Ha en skön kväll!!
Kraam Sanne

Unknown sa...

Så sant! Vackra bilder.
Kram,
Petra

Made in Persbo...Carina sa...

Vilka vackra och tänkvärda ord! ...och vilka bilder!
Du har en sällsynt gåva vännen!
Stort tack för dina lyckönskningar också...de kommer att behövas!

Bamsekram till dig Gua!
Carina

irma´s uthus sa...

Vilken underbar text, jag sitter här med tårar i ögonen!
Den får en plats i mitt hjärta!

Magdalena sa...

Vackra ord och i de sann budskap du delar med dig...Tack, den kommer nu finnas med mig.
Stor kram.
Önskar dig en underbar söndag,
Magdalena/Color Sepia

Svenska inredningsbloggar sa...

*snyft*
Såå sant som det var sagt.

n o r d i n g å r d e n sa...

Lev här och nu och ta vara på varje minut...

Vilka vackra bilder, är de fr Island tro.. och ditt hem, ja, det tar verkligen andan ur en!

Mari, fd Guldkant på Livet

gittan sa...

Dina tänkvärda, fina ord sätter som alltid spår... Må väl vännen / kram gittan

Granne med Selma sa...

Ingen kan som du - få mig att varva ner och NÄSTAN alltid kommer en liten tår i ögonvrån när jag läser dina ord. Så kloka, så underbara. Precis som du.

KRA Sussie

Heidi-anitha sa...

Takk for ditt vakre innlegg...

Det ligger noen tanker hos meg også - verdt å ta med seg..

Stor klem heidi-anitha

In my house sa...

Älskade goá du,,,,, tack för dina stöttande ord till mig,,, jag har dina ord i bakhuvudet,,, när det gäller att våga! nu du, nu ska jag kämpa som en dåre!!!!! och du måste komma till mig =) =)


STOR VARM KRAM j

Elisabeth - anyhow.se sa...

Tack!!! Och ja, det gick raka vägen in!!! :)

Pernilla på Blossom sa...

Hej Gúa! Vilken vacker text! Precis såsom du beskrev så tänker jag ibland på mina barn och att jag borde fånga ögonblicken och dröja kvar vid dem lite längre. Tack för påminnelsen! Kram, Pernilla.

LIVS LYST sa...

Hei!

Takk for titten i din vakre blogg! Så mange fine ord og så utrolig vakre bilder!!!

Ha en kjempe fin uke!
Hilsen Liv

Livet på Berget sa...

Åh så vackert och tänkvärt! Fick tårar i ögonen och började längta efter min lilla flicka som är på dagis nu. Så vackra bilder du visar som vanligt. Undrar om jag får länka till din blogg från min. Har länge följt din blogg, tycker den är ljuvlig. Ha en skön måndag.
/Sara

katarina sa...

Hallå där!


ååå vilken fin text!
Kram Katarina

Viveka i Bläckhornet sa...

Älskade Gúa!

Ännu en gång där du berört mitt hjärta.

Den senaste tiden har mina tankar vandrat tillbaka till småbarnstiden. Den lyckligaste tiden i mitt liv... Saker och ting har hänt omkring mig som jag inte längre rår över. Små barn små bekymmer, stora barn stora bekymmer.

Gúa, varför gör det så ont att älska...?

Kram Viveka

H A N N A S - F O R M sa...

Nu gråter jag..så vacker text.tack!
Hanna