Just do it!

Just do it!

tisdag 30 augusti 2011

Lull-lull-surr...

hej mina vänner!
Hur har ni det i regnet?!?

Ja, jag hoppas att ni har det bäst förstås.
Själv är jag lite suddig i själen. Ni vet, lite vemod över sommaren som försvann och när man ger sig lov att tänka på det, så följer flera tankar. Och innan jag vet har jag ätit tvåhundragram choklad och tårarna trillar!
Ja, ni fattar! Fast det låter ju likadant när man har pms?! Men, men...vad det än är, så är det så..:)
Och jag fortsätter mitt *boa in mig* infall. För jag älskar ju faktiskt hösten! (ni hör, lite sådär sicsac feeling just nu.) Håller på lite överallt och nu har penseln kommit fram. Och åhh, som jag gillar att måla! Just den där andakten då det bara är jag vi tre, JFP (jag, färgen och penseln) och när vi tillsammans förverkligar en tanke. Eller egentligen en bild på en tanke!
Ja, men alltså, nu blev det lite väl djupt kanske!
I alla fall, jag målar och målar just nu, punkt slut...och hur mycket jag än älskar det murriga och maskulina, så blir jag ändå alltid gladast när det blir ljust!
Jag skulle förmodligen kunna ha ett helt hem fullt av industri, bara det var ljust. Ljusgrått, beige, vitt, sen kludda in lite lampor och rostiga gamla korgar etc. Och vem vet, det kanske blir så..:)

Fast, vad händer då med min min lull-lull ådra!?! Nej, den vill jag inte vara utan, så det får bli som det brukar, en salig blandning av lullig råhet...

-Och nu slutar jag surra och går och lägger mig,
på det lite bilder från en ljus hösthörna i mitt matrum...


Lite mysko färger, men det skyler jag på regnet..;)

Puss o kram o kärlek till er alla! 
Tusen tack för alla besök
OCH alla som varit inne på facebook och gillat min sida!

Ni är SÅÅÅÅ BÄST!

16 kommentarer:

Chrissy...The Apothecary Shop sa...

Love your blog....love your photos...love your style!!!!!!!! All the best,Chrissy

Amelie sa...

Åh söta Gua! Visst är det lite vemodigt när hösten kommer men tänk så fint och mysigt det kommer att vara ute i din butik med ljus tända, så kommer det att kännas så skönt att gå in från det murriga där ute och komma in i din fantastiska butik. Som är i en helt annan värld! :) Jag hoppas att jag kan komma och hämta bordet snart! Inte för att jag vill ha med det hem, men mest för att jag vill se din butik!
Stor kram! Amelie

Frøken Anker sa...

Du har nogle skønne ting. Og en dejlig stemning.
Skøn blog :-)

Magdalena sa...

I truly love yout blog, it is wonderful.

pysseltanten sa...

Men visst E de lite mysigt ändå när man får boa till det?...:)))
Tycker absolut hösten har sin charm...fast bäst är det jusåklart om vi fått lite SOMMAR först...:(
Nu tänder vi lite ljus..o myser till det..:))
O snart, mycket snart...MÅSTE jag försöka hitta till ditt garage.....:(
Kraaaamizar till dej, du vackra kvinna.../Git

Rozmeen sa...

Wow sso beautiful..I have missed so muchg posts of you..my little ones and lack of time but now with a cup of coffee I will wonder trough them.its like a beautiful magazine.

xoxo Rozmeen

All Seasons sa...

Wonderful this!
And I hope that today the sun will shining, for you and here in Holland. It's raining and raining..
Have a nice day and..I have put me in to follow you at FB :-)

Hugs,
Patricia

kråke sa...

Så vackra bilder...bara älskar din fina hösthörna:))

kram på dig..

kråke

Vitt hus med svarta knutar sa...

Det ÄR vemodigt, för sommaren försvann alldeles för fort...och jag gillar ju inte hösten så här får det nog bli två 200-grammare...men att måla ljust hjälper, för att omge sig av ljuset lindrar vemodet...

Önskar DFP (dig, färgen och penseln) en skön dag,
Kram,
Regina

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Vemod är det vackraste ord som finns tycker jag , skulle jag kunna sätta ord på vilken känsla jag vill ha här hemma så är det vemod ...ja vet helt sjukt .
Det bästa med årstider är ju som du vet ...de kommmer igen .
Värsta vemodet har jag över att jag inte kunde träffa dej i somras ...men det går flera tåg .
Många kramar Loppan <3

makyloua sa...

tout est beau !!! belle journée

Tinas bo sa...

Fina ord och en underbar blogg!!
Härligt att kunna följa dig på Facebook! :0))

Kraaam Tina

Kristina sa...

hejsan! underbart att se på dina bilder! jo du har så rätt, det e vemodigt då sommaren är slut!
Kram, i väntan på nästa vår och sommar ( jag e ingen höstmänniska, försöker bara överleva....)

Elisabeth sa...

Hösten är ju så underbar och den ger ju oss vila som vi här uppe i Norden behöver så vi orkar vakna upp till en fantastisk vår och en härlig sommar. Njuter varje gång jag läser din blog, känns som vi känner varandra, haha, kram Elisabeth/klarasvind

Johanna Stålros sa...

Lovley!!!

Ella på Bråkmakargatan sa...

Vad härligt det är med många nyanser av vitt.
Tack för inspirationen.

Elisabeth